penatnya kerja hari ini .. huhh ! :(



hari ini aku nakcerita pasal kerja aku ...
okeyy ,, pergi kerja macam biasa pukul 8lebih ..
sebelom nak pergi kerja , aku sarapan kat rumah dulu ..
aku sarapan nasi goreng ... hehe ..
dah siap sarapan ,, bergerak nak pergi kerja ...
sampai tempat kerja sarapan lagi ..
aku sarapan kueh je .. hahaha ..
dah siap sarapan ,, tolong masak kat dapur ..
aku kene buang kacang tauge ..
lama ! dah lah banyak pulak tuhh ..
sakit bontot aku duduk je .. hahaha ..
tapi adelah jugak bangun-bangun sebab letak lauk kat depan ...
urmmmm ,, dah siap letak .. sambung lagi ...
zzzzzzz ,,, buat kerja , buat kerja ...
akhirnya , siap jugak ...
lega sikit ...
lepas tuhh kene bukak kertas tempe pulak ...
alah , nak bukak kertas tempe , senang je ..
sekejap je dah siap ..
dah siap buat tuhh ,, aku pergi duduk depan pulak ..
tengok customer ada tak ?
aku tengok ada ,, aku ambek order lah segala bagai ..
tugas aku macam biasa ..
urmmm ,,, pagi customer tak ramai sangat ...
cuma ada orang-orang kerja carefour je yang makan dan security-security carefour ...
dah siap ambek order ,, aku duduk lah ..
tengok tv ...
dalam pukul 11 lebih aku pergi makan jap ..
pukul 11 pagi aku makan nasi lauk ikan goreng ,  pecal , kuah kulit nangka dan sayur ape lagi entah lagi 1 ..
hari ini menu aku banyak makan sayur pulak ... hahaha
lagi-lagi sayur pecal .. memang aku suke ..
pucuk ubi cecah sambal kacang ...
fuhhh ! memang delicious ...
dah siap makan , aku sambung kerja macam biasa ...
mase tuhh jam menunjukkan dalam pukul 2 lebih ..
customer ramai ...
penat gila aku hari ini ...
kejap-kejap bangun ,,, kejap-kejap duduk ...
penat seyh !
macam nak tanggal je kaki aku ...
tapi tapela ... nie nasib baik ada duduk-duduk ..
kalau kerja aku yang sebelom nie tak ada duduk langsung ..
dapat penat je .. gaji tak lah banyak mane ..
aku kerja sehari je kalau kerja aku sebelom nie ....
lepas tuhh terus tak kerja .. hehehe ..
hebat kan aku .. suke hati aku je nak kerja ke tak ...
macam tuhh tempat bapak aku je .. hahaha ..
aku berhenti tak cakap dengan orang tuhh pon ...
sat sat , terus berhenti ikut sesuke hati ...
okeyy ! tuhh cerita pasal kerja lama aku ...
sambung cerita pasal kerja aku yang tadi ...
lepas siap order .. aku duduk then layan lah internet ...
hahahahaha ....
layan , layan , layan ..
customer datang lagi ...
aku ambek order  lagi ...
urmmmm ,, time aku ambek order tuhh aku teringat kat sorang abg cina nie pulak ..
aku tertanye dalam hati ,, abg cina nie hari ini tak datang ke ?
aku dah blurrr je fikirkan hal tuhh ... aku fikir pasal abg cina tuhh sebab aku ternampak sorang abg nie .. kawan abg cina tuhh jugak ...
urmm ,, nvm lah ...
aku malas nak fikir ... lantak lah ...
aku sambung kerja macam biasa ...
jam menunjukkan pukul 5 lebih ... aku kat dapur masa tuhh ..
berbual-bual lah dengan orang kedai tuhh semua ...  bergurau-gurau sekali ... :DD
berbual- bual ,, lama-lama aku bosan pulak ..
aku pergi lah depan .. tolong abg apip pulak ..
abg apip tengah buat air ... aku pergi kat counter air ...
aku hantar air .. 
sekali kan , aku tengok .... hahaha
agak-agak sape ...
cuba teka , cuba teka , .... cepat ! aku bagi korang 3 saat je ...
1 ......
2......
3......
dapat tak ? tak dapat ea ? okeyy lah ,, aku cakap jela ..
abg cina tuhhh lahh .... hehehe ..
i was like ,,, aku tengok dia senyum ... dia nampak aku pon senyum-senyum ..
tersengih-sengih abg cina tuhhh ... hahaha
aku hantar air  kat abg cina tuhhh kan ,, 
abg cina cakap kat aku senyum-senyum ...
aku diam je .. aku tetap senyum ...
then aku ambek air lagi ..
tapi orang laen punye air ...
bukan tempat abg cina tuhh punye .. 
lepas aku hantar air ,, tiba-tiba abg cina tuhh panggil aku ...
nak tahu dia tanye ape ? 
dia tanye kat aku ,, nama aku sape ?
aku cakap hah ! kau nak buat ape tahu nama aku ?
dia cakap saje nak tahu ...
aku berkeras jugak tanye .. kau nak buat ape tahu nama aku ?
dia boleh cakap yang kawan dia nak kenal .. kawan dia yang kat depan dia tuhh .. hahaha
kawannya dengar , kawannya cakap ehh ! wa pulak yang kene ! lu lah yang nak kenal ...
lepas tuhh dia cakap ape-ape jela ... bagi tahu jela nama kau .. susah sangat ke nak bagi tahu nama .. aku tumbuk kau kang ..
haha ,, wow ! kau nak tumbuk aku ?
tumbuk lah , tak takot pon ! ngek !
lepas tuhh dia cakap cepat lah bagi tahu nama kau ..
haha ,, okeyy aku cakap lah nama aku sape ...
aku bagi nama RINA dan lagi satu nama panggilan aku .. Z****
#nama dirahsia kan ...
aku dah cakap nama aku ...
dia tanye aku lagi ..
ngek ! soalan dia tanye  aku tak boleh blaaa siot !
ape seyh ! dia boleh tanye aku yang aku nak number dia..
adoiii ,, bila masa pulak aku nak number kau ...
tak ada maknanya aku nak number kau ...
kau orang cina cikk abg oiii ...
aku tengok kau sebab kau tuhh cute ...
dah putih ,, chubby pulak tuhh .. 
#badan dia boleh dikatekan gendut jugak lah .. -,-
hari tuhh aku puji dia ,, dia dah malu je .. muke dah merah je ..
aku puji dia muke dah lah cute  .. hahaha
dia cakap hahaha ,, banyak lah kau !
hehehe ,, betul ape aku cakap ,, kau cute .. :)))
dia diam terus ... dia malu ...
dah kembang je .. hahahaha
lepas aku berbual dengan abg cina tuhh ,, aku pergi dapur ....
aku cakap dengan chacha yang abg cina tuhhh tadi panggil akak ..
dia tanye nama akak semua ..
tiba-tiba abg taufik masuk line aku bercakap ..
abg taufik cakap budak cina tuhh nak usha kau ..
mula-mula aku tak berapa dengar .. kali kedua abg taufik cakap baru aku dengar ..
abg taufik cakap dia nak usha aku ?!
hahh ! ape ?! nak ngurat ?
ape yang abg taufik merepek nie ... tipu jela ...
abg taufik cakap yea .. betul ..
lepas tuhh tiba-tiba makcik tauke kedai pulak masuk line ..
dia cakap alah ,, cina tuhh saje je nak kene kan jela .
dia saje je ... dia memang suke kene kan orang ...
aku dengar tuhh ,, fuhh  ! lega lah sikit ..
nasib baik lah ... mungkin juzt gurau-gurau je kot ...
aku terus malas nak fikir ,,...
aku pergi depan tolong abg apip lagii ... aku tengok orang cina tuhh lagi , dah tak ada dah ...
sambung kerja macam biasa sampai pukul 6 lebih ...
pukul 6.15 aku dah kuar kedai ...
nak balek ... ibu aku mesti dah tunggu lama ...
aku cepat-cepat jalan ....
hurmmm ,,, dah sampai aku terus naik kereta ..
otw nak balek tuhh singgah one stop kejap ...
ibu aku nak beli barang ...
zzzzzzzzzzz ,, dah siap beli ...
pergi makan kejap ..
aku order nescafe ais .. kongsi air dengan ibu aku je ...
aku tak order makanan .. dah kenyang lah makan kat kedai ..
ibu aku je order makanan .. ibu aku order mee hoon sup ...
dah siap makan ,, kitaorang terus balek rumah ...
sampai rumah tuhh mandi-mandi .. pakai baju semua .. dah siap !
lepas dah siap semua .. aku tengok adik aku tengah main timbang ...
aku buat bodoh jela .. tiba-tiba adik aku panggil ..
akak cuba kau timbang berat kau ...
hurmmmm ,, sekali aku naik timbang tuhh ...
pehhhh ! gila lah ... berat aku naik !
omg ! aku makin gemuk ... asyik makan je kat kedai ...
dah berat aku naik ... alarh ! :(
urmmm ,, tapela ..
lepas nie aku kene diet ... tak boleh makan banyak-banyak ..
nanti gemuk !
#ingat tuhh kau rina ... jangan asyik makan je ... nanti gemuk ! =,=
urmmm ,, dah lah .. nie je story hari ini ...
sedih ada , gembira ada ... kelakar pon ada .. hahaha
semua ada ...
okeyy dah ! aku nak tutup cerita ...
bubye .. : >


assalammualaikum ...









2 comments:

En. Kronik said...

letih keje? meh bace nih.. ilang kan penat tu..

bukubarukronik.blogspot.com/2011/11/jam-cincin-dan.html

Rina-Ina said...

huhu ,, yela .. okee .. thankz ..