hari kedua aku berkerja ...



hari kedua aku berkerja .. hari ini lah ..
hari sabtu ...
aku kerja hari ini ... best !
hari ini , aku pergi kerja dengan pakcik aku ...
tumpang dia naek kereta ...
ingat balek nak tumpang je terus ... 
aleh-aleh petang tuhh ibu aku msg ibu ambek akak balek kerja ...
urmmm ,, oke2 ...
hah ! sampai tempat .. makcik2 semua tanya dah makan ? 
aku dah ... ngek !
padahal blom .. hihihi 
zzzzzz ,,, tengok customers dah sampai ambek lah order ...
then tengok dah tak ade customers .. aku ape lagi ...
bukak netbook .. online lah ... haha ...
dalam pukul 11.oo pagi gitu .. aku terasa lapar ..
aku tanye makcik tuhh kita nak nasi lemak ..
makcik tuhh cakap ambek lah ,, sape nak kau ambek ...
tak payah malu-malu lah ...
hihihi ,, bila makcik tuhh cakap macam gitu memang aku malu gila ..
urmmm ,, aku pergi depan tengok ada nasi lemak lagi tak ..
sekali tengok , dah tak ada ..
urmm ,, kempunan lah aku nak makan nasi lemak ..
urmmm ,, tapela ...
lepas tuhh aku cakap dengan makcik tuhh ,, nasi lemak dah habis lah ..
tak dapat makan .. :(
makcik tuhh cakap dah habis ? hah  ! padan muke !
sape suruh tak nak makan daripada tadi ...
kan tak dapat .... laen kali malu-malu lagi ....
zzzzzzz ,,, sampai hati makcik cakap macam gitu ...
touching tau saya ... :(
tape , tape , tape ...
hari isnin nanti ada ... hehe :))
makan nasi biasa jela dengan berlauk sekali ...
menu aku hari ini aku makan nasi lauk ikan goreng , kerang masak sambal ..
my favourite food (kerang) 
pehhh ! delicious !
tempe goreng yang ada kentang-kentang tuhh ..
aku pon tak tahu ape namenya .. haha
kuah asam pedas masak ikan pari ...
pehhh ! dia punye asam pedas .. memang hot-hot punye lah !
sampai menelir hingus aku ... hahahaha
tapi sedap ! rugi tak rasa .... hihihi
biasa dalam pukul 11 lebih , 2 lebih dan 5 lebih orang ramai sebab orang kerja tengah rehat ...
orang carefour lah , orang bank lah , orang parkson  lah ...
macam-macam lah ...
sesetengah pekerja tuhhh ada rehat dua kali ...
urmmm ,, muke yang same je ...
=,= sambil kerja tuhh ..
aku , piqah dan ahca sempat snap picture kat netbook ...
best ! happy-happy je .. cool !
hahaha ... :DDD
kerja , kerja , kerja ... dah petang ...
mase untuk balek ...
aku tunggu ibu aku belom sampai lagi .. aku buat kerja dulu sampai ibu aku datang ...
 hehehe ,,, tiba-tiba kan makcik kedai tuhh tanye .. ''zatul nak order ape-ape tak?'' aku cakap tak ...
makcik tuhh cakap order jela .. nasi goreng ke ? mee goreng ke ?
aku cakap tapela ...
urmmm ,, aku diam je .. tibe-tibe makcik tuhh buat kan aku nasi goreng kampung ...
aku cakap kita taknak nasi gorang kampung ,,, kita nak mee goreng abg taufik ...
hehehe ... abg taufik buatkan ... yeah !
ingat nak bungkus ,, sekali ibu ayah aku makan kat kedai situ pulak ..
dah tak jadi .. makan kat situ pulak ...
makan , makan , makan ...
ibu aku berbual dengan makcik kedai tuhh sekali ...
dah siap makan ... balek ....
aku say bubye at ahca ....
bubye !


assalammualaikum ... :))

No comments: