holiday ... bestnya ...






hah ! aku nak cerita nie pasal holiday aku with family aku yg tersayang ... >,<
aku holiday kat melaka hari selasa balik hari rabu ... dua hari je ... tido sana ... 2 hari , 1 malam ... hehehe
best gila .. cari barang-barang sekolah sekali ... hehehe ...
ok .. aku nak cerita jadual gerak pergi melaka ...
mula-mula bertolak pergi melaka pukul 10 lebih ..
 sampai melaka pukul 2 lebih ...
dah sampai melaka pergi singgah makan ... hehe
makan lah kenyang-kenyang .. 
aku makan nasi ayam .. 
pehhh ! kenyang gila sampai tak terkata .. hahahaha
nak termuntah aku rasa .. haha
urmmm ,, dah siap makan .. pergi cari hotel ..
dah dapat hotel ... kat d'village ...
urmm ,, angkat barang jap pergi bilik ..
then berehat .. haha ..
aku dgn ibu ayah aku pergi berehat ... adik-adik aku pergi mandi kat kolam ...
hahahaha ... tak sabar nak pergi mandi ...
zzzzzzz ,, berehat sekejap ..
lepas tuhh siap-siap pergi my din ...
beli barang-barang sekolah dan beli makanan sekali ...
banyak gila beli makanan ... kenyang aku makan ..
hihihihi ... ^^
lepas cari barang tuhh ... kita orang pergi jalan-jalan ...
ingat nak pergi eye on malaysia .. sekali tgok dah tutup ...
eye on malaysia dah tak bukak lah ... ada problem sikit ...
urmmmm ,,, dah kepunan nak naek ...
grrrrrrr ! tapela ... dah nasib ...


keesokkan harinya :
ok .. hari rabu ...
bangun tido , gosok gigi semua then pergi breakfast ...
lepas tuhh  family aku pergi mandi-manda kat kolam .. 
haha .. berendam dulu ..
best !! snap pic sekali ...
berendam smpai pukul 9.30 ...
lepas tuhh naik .. dah tak mandi lagi dah ...
pergi bilas badan ... siap-siap ...
nak pergi zoo melaka ...
huhh ! penat gila pergi zoo melaka ...
jalan-jalan tengok haiwan ....
satu zoo dah macam tawaf pulak ...
penat , penat , penat gegiller !!
urmmm ... macam-macam haiwan ada ...
yang aku paling suke tengok haiwan harimau ...
comel lah .. walau pon haiwan tuhh memang ganas ..
tapi aku suke tengok .. comel !! hehe ..
urmm ,, jalan-jalan lagi .. tengok tempat kuda nie ...
wahhh~ comel ~ 
aku dapat naek kuda .. hahaha 
syok .. aku naek kuda tuhh .. ada abg yang iringi kuda tuhh ...
dia boleh nak ngurat aku .. tnye aku dok mne ? umur bpe ? bla .. bla .. bla ...
ahhh ! whatever lah ..
zzzzzzz ,, then orang kuda yang bwak aku tuhh tngok aku je .. shiitttt ! malunya dia asyik tngok aku ..
urmmm ,, dia tngok aku then dia cakap .. pinjam mata boleh ?
mata awak comel lah ... bulat ...
heeee~ ngek ! panggil awak , saya ? apela ... macam tak biasa aku ..
semua family aku naek kuda kecuali ibu aku ... ibu aku tkot nak naek kuda .. hahaha
tawaf kat zoo tuhh then jumpe kedai ...
urmm .,, beli hot dog ... 
lapar gila .. hahaha ..
urmm ,, dah tengok zoo ..
terus pergi balek ...
sepatutnya nak jalan-jalan lagi tapi dah tersalah jalan ...
balek jela terus .. huhu
jalan , jalan , jalan .. dah sampai parit sulung ..
sampai parit sulung pergi singgah makan ...
sedap !! aku order nasi goreng kampung ...
my favourite food ... hehehe >,<
ok lah , ini je cerita aku ...
dah .. TAMAT ...
hahahaha ..


assalammualaikum .. bye ...



2 comments:

Eliey said...

wah ! wah ! wah !!! best giler ! huhu ,, ckp asl mkn ,,teros lapor adek :)

Rina-Ina said...

hehehe ,, best lah jugak .. huhu
pergi lah makan kalau lapar ..