pasal kerja aku .. aku start hari jumaat semalam ...


oke ,, hari ini aku nak cerita pasal kerja aku ..
aku kerja kat kedai makan ...
masuk kerja ,, kenal-kenal dulu dengan orang pekerja tuhh then start lah buat kerja ..
aku kenal mak nyah ,abg taufik , abg apip , ahca , piqah ,, lagi dua orang makcik aku tak kenal lah dan pakcik yang lagi sorang .. aku pon tak kenal .. sorry ..
-,- urmm ,, yang aku paling rapat dengan piqah dan ahca .. orang kedai tuhh semua peramah ...
first time aku kerja kat situ ,, aku malu-malu je nak ambek order .. memang malu giller lah ... 
hahaha ,, maklum lah ,, pemalu .. ngek ! :0
aku juzt take order , hantar makanan , lap meja dan angkat pinggan ...
aku tak basuh pinggan pun .. hehe
 orang laen yang basuh pinggan ...
simple je kerja aku ...
tak berat pun .. hihi ^^
ambek order then tngok ade orang lagi ke tak ? urmm ,, kalau tak ade customer aku pergi online lah ...
hahahah ,, bosan .. aku online lah ...
kalau ade orang kene ambek order dulu ,, baru online .. hihihi >,<
aku kerja kat situ , makan free je ..
hehehe ,, aku kerja kat situ tak rasa lapar because kerjanya tak berat pun ..
orang kedai semua terlalu prihatin pada pekerjanya .. asyik tanye aku ,, dah makan ? zzz ,, dah makan ,, zzz ,, dah makan ?
asyik tnye soalan yang same je ...
aku cakap dah , dah , dah ..
zzzzzz ,, padahal belom makan lagi ... aku tak terasa lapar lagi lah ...
nanti pandai-pandai lah aku nak makan sendiri ...
urmmm ,, aku kerja kat situ asyik makan je ...
pehhh ! gila bafak lah ... kenyang gila gaban aku makan je kat situ ...
nak makan ,, ambek sendiri .. makan yang berlauk lah ambek sendiri ...
tapi kalau makanan bergoreng ,, example : nasi goreng , mee goreng and everything lah ...
mintak order dengan abg taufik ... nanti dia masak kan .. hihi
kalau tak pandai buat air ... order je dekat abg apip ...
semua dia buat ... aku tinggal order je ...
lama-lama aku kerja kat situ boleh jadi gemuk ..
nie pon perut aku dah buncit .. gilaa lah .. kenyang gila !
hahahaha .. best kan kerja aku ...
jangan jeles .. hehe
korang ade ke kerja macam gitu ?
ade ? ade ? tak ade kan .. kihkihkih ... 
 semua memang the best ...
sporting lah ! thank you all !
:DDD

No comments: