demam ... zzZZZZ -,-


urmmm ,, hai blogger !
hari ini aku nak story yang aku tak beberapa sihat ...
start hari sabtu aku dah nak rase kena demam ..
tanda-tanda nak demam .. hurmmm ...
*sakit tekak 
*badan macam rasa lemah ...
*pening kepala sikit ....
kalau korang ada alahan seperti selsema atau batuk ..
mungkin ada jugak dikalangan anda semua ...
bagi aku ,, aku cume ade alahan selsema je ..
batuk aku tak sangat ..
jarang berlaku pada diri aku .. hoho
itu petanda-petandanya ...
rase-rase korang pernah rase sebelom nie ..
cepat-cepat makan ubat or jumpe doktor ...
mintak rawatan yang selanjutnya ...
okeyyy ? :-)

okey2 ,, sambung cerita aku tadi ..
hurmm ,, kan aku cakap aku start demam hari sabtu ..
nak tahu kenapa ?
errr ,, disebabkan kawad !
yeah ! sebab tuhh ...
beberapa hari ini asyik hujan je lepas tuhh banyak aktiviti pulak tuhh ...
zzzzz,, dah kena hujan pulak ..
hurmmm ,, aku kawad kena hujan sekali ...
sebelom kena hujan tuhh ..
aku dah terasa tekak aku sakit ...
tapi mase tuhh badan aku tak terasa lemah pon ..
biasa je ... ==''
lepas kena hujan ,, balek daripada kawad ...
baru aku rase yang badan aku lemah sangat ...
balek daripada kawad ,, badan aku dah mengigil je ..
hurmmm ,,, kaki aku sakit ...
kepala aku macam nak tik tok mase bawak motor tuhh .. errr -,-
nasib lah aku dapat bertahan ,, kalau tak ...
tak memasal jatuh sendiri mase tengah bawak motor ..
aku cube bawak motor carefully sebab mase tuhh badan aku sejuk bawak motor ...
balek rumah je aku terus pergi mandi ...
lepas mandi , aku terus baring dan tidur ...
dah malam sikit tuhh ,, aku tersedar yang badan aku dah mule sakit ..
demam aku melarat ...
aku bangun , kepala aku melayang-layang ..
tapi aku kuatkan jugak ,,, aku pergi bilik my mom mintak ubat ...
badan aku panas sangat mase tuhh ..
sampai ayah aku pegang dahi aku ...
ayah aku cakap ''panasnya''
dah makan ubat lom ?
aku cakap dah ...
ayah aku tanye ubat yang macam mane ?
aku cakap ubat demam yang lonjong tuhh ..
ayah aku cakap ubat tuhh tak berfungi sangat ..
makan pill demam yang bulan nie ..
ayah aku bagi .. aku makan ...
dah reda lah sikit ..
huahuahua ,, yang tak boleh blaanya malam-malam bute aku boleh nangis ..
haaha ,, apewlaa aku nie .. kihkihkih ..
nak bawad cmne ? orang tak kuat semangat kan .. errrr .. nangis lah sorang-sorang ..
hurmmm ,, lepas makan ubat aku baring ...
ibu aku urutkan kepala aku ...
huhhh ! lega sikit kepala nie ..
kalau tak berdeyuk je kepala nie .. zzzzz
tak boleh tido malam ...
hahaha ,, elok jugak aku tak tido malam ...
hurmm ,, beberapa hari ini ,, baby aku asyik tido lambat je ...
dia tido lambat ,, aku temankan dia msg .. hohoho  ^o^

dah2 ,, sambung cerita aku lagi ...
hahaha ,, aku dah demam empat hari nie ..
start hari sabtu sampai hari selasa ...
demam tuhh dah okeyy lah sikit cume tekak aku sakit lagi ...
errrr ,, cmne nie ? ~,~
aku tak sekolah dua hari ...
isnin dengan selasa ...
habis esok cmne ?
sekolah ke tak ?
esok ada maulidur rasul nie kat sekolah ...
heyyy ! adooiiiyaiii ,,, -___-
nanti lah aku fikir-fikir ,, rase-rase esok dah baik demam ...
aku datang sekolah .. hohoho ..
macam excited pulak nak datang sekolah ,, hahaha
padahal baru tak sekolah due hari tapi macam tak sekolah sebulan .. hihihihi
rindu dengan kawan-kawan aku ... >,<


okeyy lah ,, sampai sini je cerita aku ..
bubye ,, assalammualaikum .. ^,^







No comments: