happy xD




Hai blogger ! okay. Harini aku nak story pasal kat sekolah.
Huh ! memang bestlah harini (Y) haha
Nak tahu kenapa ? zzz macam ni cerita.
Urmmm, okay. Harini aku pergi sekolah tak naik motor.
Adik aku hantar aku pergi sekolah. Dia cakap dia nak guna motor.
Okay, fine. Aku bagi dia pinjam motor aku tapi balik aku naik motor.
Nanti adik aku bagi kunci motor kat aku.
Urmmm, aku pergi sekolah macam biasalah kan.
Sebelum 7.20 mesti dah ada at sekolah. Hehe, tapi aku pergi sekolah lambat sikit.
Hahaha, lambat satu saat. Huahua :D
Nasib baik pengawas tak catat nama aku. Kalau time macam ni mean aku pergi sekolah lambat sikit je dan naik motor nanti mesti kena tahan kat pintu pagar motor.
Then kenalah catat namanya. Terbaik. Zzzz
Ehh ! dah2, sambung topic tadi.
Erm, adik aku hantar aku pergi sekolah kan. Urm, time dah sampai sekolah.
Aku dah nak pergi sekolah lepastu adik aku salam aku then say byee akak. Haha. Sweetkan. >,< even just adik beradik je.
Teringat pulak kenangan aku dengan dia.
Dia hantar aku pergi sekolah. Time tu aku nak ada latihan kawad.
Dia hantar aku pergi sekolah then dia nak balik tu. Aku salam dia and say hati hati bawak motor :’)
Hrmm, Masa tu dalam satu mase dia ada kat tempat aku dan dia temankan akak saudara dia date. Time akak saudaranya date. Dia sempat sempatkan nak jumpe aku. Haha. Secara mengejut. J tapi best. Lepas rindu aku kat dia sikit even jumpe sekejap je. :’)
Dah lah, lupakan jela kenangan yang atas tu.
Okay, actually aku nak story yang kelas aku tadi ada lesson study.
Lesson study math. Huh ! memang best yoo !  korang ada ? ada ? LOL
Nak tahu kenapa best ? sebab kita orang jadi baik.
Kononya kat kelas budak pendiam. Dengar cikgu cakap.
Buat ape yang cikgu suruh. Same same berkerjasama.
Hahaha, ape seyh ! ngantok douh aku time tu.
Tak tahu kenapa. macam budak baru belajar. Kena baca dialog. LOL
Yelaaa, time tu kan ada pelawat nak tengok cara kita belajar.
Urmm, and aku pun ngantok gilee. So berbuallah dengan kawan sebelah aku sikit sikit.
Buat lawak sikit nak hilangkan ngantok. Zzz, time tengah berlawak tu tetibe cikgu sebut nama aku suruh bace dan aku pun bacelah. Dah siap bace. Aku duduk. Belajar macam biasa.
Hohoho, best ! ngantok aku pun dah hilang sebab cikgu suruh aku bace dan berbual dengan kawan secara curi curi. Hahaha
Aku duduk belakang sekali so pelawat cume kat belakang aku je. Takut nak cakap banyak banyak xD
Urmmm, belajar belajar belajar. Time pun dah tamat.
Kelas lesson study dah habis. Kita orang keluar kelas.
Pulang ke kelas kita orang balik. Ha, time lesson study tu. Bukan kat kelas kita orang tapi kat kelas orang lain. Menumpang sekejap. Huhu
Urmm, lepas keluar kelas je tetibe balqis cakap yang dia taknak jadi hypocrite lagi.
Sebab ape ? LOL, sebab terlalu jadi budak baik sangat.
Cover baik sangat. Penat dohh jadi baik. Pendiam. Taktahu kenapa.
Zzzz, aku cakap macam ni bukan bermakna aku jahat tapi nakal sesikit. Hahaha ^,^
Aku pun cakaplah ‘’ha’ah weh. Penat dohh jadi budak baik sangat ni.
Sebab kita orang dah biasa nakal. Bukan nakal dengan cikgu or kurang ajar. Tapi dengan kawan. Urmm, berbual bual dah sampai kelas.
Sampai kelas je cikgu sa’at bahasa melayu dah sampai. Siap bace doa lagi.
Aku dengan wanie tunggu kat luar je dulu. Habiskan bace doa. Haha
Lepas bace doa. Kita orang masuk kelas lah. Urm, masuk kelas je. Aku tengok meja aku dah tak ade. Sial je.
Aku taktahu nak buat ape. Urmm, aku mintak kebenaran kat cikgu nak cari meja sekejap.
Cikgu cakap duduk je dulu. Cari meja nanti.
Dzzz, aku pun cakap alaaa, yelaaa. L
Kongsilah meja dengan wanie kejap.
Time tengah kongsi meja dengan wanie tetibe kawan aku amin cakap hee, tak malu ea ?
Errr, aku cakap nak malu sebab ape pulak. Aku pakai baju beb ! haha, loyar buruk kan. :P
Okay, lepas tu dia asyik cakap benda yang sama je.
Aku pun cakaplah tolonglah carikan meja.
Zzzz, amin boleh suruh oden. Siot je kau amin.
Tapelah, terima kasih je.
Tak lama kemudian, cikgu pergi belakang dan cikgu tanye mana meja aku.
Haish ! cikgu ni boleh tanye pulak erk. Memang taktahu or saje buat taktahu. Heee
Lepastu cikgu suruh reza amekkan meja kat kelas sebelah.
Woah ! reza ikut cikgu cakap dan dia pun amek. Haha
Terima kasih Reza J
Urmm, time tengah bercakap tu, ada tiga orang akak ni datang kelas kita orang.
Aku pun taktahu sape dia. Lepastu ada salah seorang daripada akak tu. Berbual dengan cikgu sekejap dan tetibe cikgu duduk belakang.
Aku pun pelik lah. Dia orang nie sape.
Huh ! dah habis cakap tu. Akak tu pergi depan.
Dia kenalkan diri dia.
Dia cakap dia sekarang tengah mengambil ujian untuk menjadi guru.
So kelas kita orang yang terpilih. Haha best !
Korang ada ? ada lagi tak ? ehehe :PP
Akak tu cute tau. Cantik lagi. Menutup aurat.
Dia cakap dia daripada Universiti mana entah. Haha, tak berapa dengar.
Sebab suara dia pelahan je. Maybe jage aurat suara kot.
Urmmm, akak nie dah macam berlakon tahu tak.
Dia cakap panggil dia cikgu. Ehehe
Then dia cakap buatlah macam adik adik semua hormat cikgu.
Akak nak masuk kelas. Adik adik semua berdiri.
Beri salam dan bace doa penerang hati.
Okay. Kita orang buat. Haha. Terasa kelakar gilaaa beb. Hahaha
Dengan akak tu belajar jugak.
Dia ajar kita orang bahasa melayu. Penulisan.
Urmmm, dan dia pun mengeluarkan bahan untuk buat penulisan.
Titlenya cintailah sungai kita.
Mule mule dia bagi macam puzzle tau. Puzzle ape entah. Dia cakap logo tentang sungai. Papelah. Siapkan lah puzzle tu. Dah siap kita orang hantar.
Urmmm, ada salah seorang daripada akak tu lagi dia rakam kita orang kat kelas.
Hohoh, dengan banggenya mesti ada kat U nanti. Haha. -perasan-
Lepas buat puzzle tu. Kita orang bincang pasal punca pencemaran sungai.
Urm, bincang bincanglah dengan akak tu. Ehhh ! salah. Dengan cikgu tu. Hehe
Lepas bincang tetibe cikgu tu bagi gambar rajah dan kertas kajang.
Cikgu suruh buat karangan pasal punca percemaran sungai.
Cikgu bagi kita orang bergroup.
Buat, buat dan bincang dengan kawan kawan. Dah siap bincang dan dah siap kerjanya.
Cikgu suruh tampal kat papan hitam.
Kita orang tampal lah. Dah siap tampal cikgu beri penjelasan dan bincang sesame. X))
Urmm, dah siap bincang. Cikgu tu ada bagi satu kerja karangan tau. Latihan.
Cikgu cakap suruh hantar esok. Mean hari jumaat esok lah.
Giloooo. Urmmm, papelah. Buat jela.
Dah habis cakap, kita orang nak balik.
Tetibe cikgu tu cakap. Ehh ! awak awak semua. Akak nak amek gambar dengan awak semua boleh.
Dzzz, aku cakap dalm hati of course lah boleh kan.
Kita orang pun ape lagi. Amek lah gambar sekejap.
Errr, akak tu cakap korang semua ni anak murid pertama saya. Haha-terharu siak-
Hurmmm, dah cakap macam tu. Kita orang amek gambar.
Dah siap amek gambar. Kita orang balik.
Salam tangan cikgu tu. Dan salam akak yang lagi dua orang. Say bubye kat kawan aku wanie.
Urmmm, dah habis kelas.
Semua balik. Hahaha. Happy sangat ! >,<
Okay lah, itu je cerita aku harini kat sekolah.
harap korang suke. xDDD


Okay ! bubye !
Assalammualaikum. J



No comments: