4 Syawal



Hai semua. Hmm, aku nak sambung lagi cerita ni. Hehe
Okay, dengan kesempatan harini aku nak cerita pasal 4 syawal aku beraya. Hoho
Hmm, pada pagi 4 syawal. Aku takde buat apa apa.
Just pagi tuu kemas rumah sikit sikit and pada 4 syawal pekerja melayu dah start kerja.
Ibu aku dah start kerja so masing masing buat hal sendiri. Dzzz
Time aku tengah kemas kemas rumah tuuu. Tetibe aku terfikir nak beraya rumah teeetttt.
Hehehe, tak perlu tahu laaa ea. Erk, secara automatiknya tetibe aku terfikir.
Mula mula takde plan pun nak beraya rumah teeettt sebab ingat aku busy je memanjang.
Rupanya hari rabu aku free pulak. So time aku tengah free tuu sempat jugak aku beraya rumah teeeettt.
Nasib baik dalam satu masa tuu, teeettt pun free jugak Hihi

Jadi jadi, pagi tuu aku siap kan rumah dulu. Banyakkan jugak laa kerja kena buat.
Tengah kemas rumah tuu aleh aleh tengok jam dah pukul 1 lebih. Lepas tuu tetibe teettt call.
Aku cakap lambat sikit sebab aku baru lepas kemas rumah. Teettt cakap ''ohhh, okay.
Hmmm, dah siap kemas rumah dan semua pun dah selesai. 
Aku terus pergi mandi and siap siap nak beraya rumahh teetttt. 
Hmmm, masa aku dah siap tuuu. Makcik aku pakai motor pulak. Err, terpaksa laa tunggu makcik. 
Adoyaii, dah laa dah lambat time. Yang teeettt asyik dah call je. 
Huuhh, aku pergi beraya rumah teettt dengan adik aku. Aku ajak adik aku. 
Adik aku nak sangat ikut. Aku bagi jelaa. ~,~

Erm, tunggu tunggu makcik aku balik. Akhirnya balik pun. Lambat gilaaa aku tunggu.
Aku pergi sana dalam pukul 4 lebih. Hmm, bawak motor laju laa. Dzzz, tak laju sangat laaa. Pentingkan keselamatan. Huhu

Tengah perjalanan nak pergi rumah teeettt tetibe akak saudara aku call. Dia cakap balik cepat sikit. Makcik aku cikna nak guna motor. Akak saudara aku cakap dalam pukul 5.30 dah balik tau. Aku cakap okayy.
Hmm, bawak motor lagi dalam perjalanan nak pergi rumah teeettt.
Dzzz, dah sampai rumah teeettt. Beri salam. Time aku beri salam mak teeett dah ada kat luar. Aku salam mak teeettt. Lepas tuuu mak teeett suruh masuk. Aku masuk laaa dengan adik aku.
Hmm, aku masuk rumah teett salam atok teeettt pulak. Masa tuuu, aku tak nampak teeettt pun. 
Bilaaa dah lepas salam atok teeettt and berborak dengan atok teeettt kejap tetibe teeettt keluar. 
Teeettt baru  lepas mandi. Dzzz, ape seyh si teeeetttt ni. Baru nak mandi. Apedaaa~
Hmm, berborak dengan mak teeeettt jugak time tuuu. Hmm, borak bora borak.
Aku tengok jam dah nak pukul 5.15. Aku cakap dengan mak teeettt dah nak balik.
Mak teeettt cakap dah naka dahh. Aku cakap ha'ah. Then mak teeettt cakap cepatnya balik.
Aku cakap ha'ah. Malam ni nak beraya rumah saudara. Mak tettt cakap kat mana ? Aku cakap kat Muar. 
Mak teeeettt jawab ohhhh je. Aku senyum. Hehehe :)
Lepas tuu, teeettt pun cakap dah nak balik. Aku pun cakap ha'ah laaa lepas teeettt dengar aku berbual dengan mak teeettt. Hmm, teettt terus diam. 

Erm, aku dah nak balik tuu. Aku pergi singgah isi minyak kejap. Huhu
Lepas tuu, aku mesej teeettt. Aku cakap sorry dapat singgah sekejap je.
Teetttt cakap ''ok, tape. Dekat mana ni ? Aku cakap dekat tempat isi minyak. Time aku cakap kat teeettt yang aku kat tempat isi minyak sebenarnya aku dah keluar dari tempat isi minyak. 
Aku dah cakap macam tuu. Aku diam jelaaa lepas tuu tak lama tuuu ada orang follow aku dari belakang and terus pergi sebelah aku. Err, rupa rupanya teetttt. Ish ! terkejut aku. Teeettt pergi sebelah aku terus picit pipi adik aku. Adik aku pun terkejut dengan kedatangan teeettt secara tiba tiba. Kahkah :DD
Teettt follow aku sampai jalan besar je. Teeettt cakap teeettt nak pergi kedai so teeettt tak dapat nak follow.
Aku cakap kayy, tape. Hmm, time aku tengah bawak motor. Teeett call tapi aku tak sempat nak angkat. Aku call teeettt balik. Aku tanya ada apa ? Teeettt cakap jangan balik dulu. Jalan jalan sini dulu. Aku cakap kena balik cepat laaa. Makcik nak guna motor awakkk. Hoho, aku cakap macam tuu. Teett terus diam and teeettt say okay, tapela kalau macam tuuu. Kboiii~
Hohoho, lawak laa aku dengan teeettt aku nii. Hehe, kesian teetttt.
Sorry laa teeettt dapat jumpa sekejap je. Alolo, buat muka sedih. Kekeke :D
Okay laaa, habis cerita aku. Ehh, tak. Ada lagi ceritanya. Nanti aku sambung lagi ea.
Bubye. Assalammualaikum.





No comments: