Bermaaf Maafan :'D



Hai Blogger.
Hehe, harini aku nak cerita pasal kat sekolah tadi.
Last day sekolah. Esok dah cuti dah. Horeee ! xDD
Lepas ni raya. Gatal la rindu nak pergi sekolah. Kan ? kan ?
Okay, sambung cerita aku yang aku nak tuju. Huhu
Harini last day sekolah, aku pergi sekolah. Aku dah sihat sepenuhnya. 
Aku dah tak sakit. Hehe, semalam pergi check-up dan amek darah je.
Hmm, sudah sudah. Bila la nak start cerita pasal kat sekolah ni. Ish !
Hihi, okay okay aku dah nak mula bercerita ni pasal kat sekolah tadi.
Pagi tadi aku datang sekolah macam biasa tapi sekarang aku tak parking motor kat kawasan sekolah tapi kat klinik. Err, dah lama aku tak sekolah kan so aku macam rasa ganjil pulak dan segan nak parking motor kat  kawasan sekolah. Hehehe :)

Hmm, dah lepas parking motor kat klinik then aku masuk pintu pagar sekolah aku yang besar tuuu.
Dah masuk tuu terus pergi tapak perhimpunan. Harini bebelan cikgu sikit je. Tak banyak mana pun. 
Hmm, bebel bebel bebel tetibe cikgu cakap nanti pukul 12.30 ada ceramah sikit. Dah habis bebelan, semua pelajar boleh dibenarkan masuk kelas. Kitaorang pun masuk kelas lepas tuu duduk ditempat masing masing.
Dah duduk tuuu, belajar laa macam biasa tapi harini tak berapa belajar sangat. Yelaa, kan last day sekolah so budak budak kelas semua cakap kat cikgu tak payang belajar. Cikgu pun terus berborak dengan kitaorang.

Borak borak borak, Hmm, dah bosan. Taktahu nak diborakkan apa lagi. Kittaorang pun stop bercakap.
Buat hal masing masing. And aku pun terus diam. Tak buat apa apa. Aku tak berborak pun dengan cikgu.
Duduk je diam diam kat tempat aku. Hoho, tengah diam dian tu tetibe cikgu panggil. Cikgu minta tolong tandakan kertas ujian. Err, aku pun tanda lah sekali. Aku dengan Atikah yang buat. Penat woo, pening kepala aku. Huhhh :-/

Dah siap tanda tu, kitaorang bagi kertas ujian tu kat cikgu balik. Cikgu nak kira markah keseluruhannya.
Hmm, dah siap kerja tuu. Aku jalan jalan kat kelas. Bosan gilaaa time tu. Takde benda nak buat.
Daripada aku duduk, tak habis habis dengar gosipp je. Haish, Dosa telinga. Kan ? Apelah, bulan puasa pun  nakbergosipp kah ? Heee, manusia manusia -,-

Hmm, bosan bosan bosan. Masa cikgu pun dah habis. Masa cikgu lain pulak. Dengan cikgu mata pelajaran Sains pulak. Erm, dengan cikgu Sains tak belajar jugak. Haiyoo, bosan ! Cikgu sibuk berbual dengan pelajar pelajar lain. Aku pun taktahu berbual pasal apa. Malas nak amek port. 

Time P & P pun dah tamat dan masa menunjukkan pukul 12.30.
Semua pelajar dah pergi dewan termasuk kelas aku. Hmm, kelas kitaorang pergi tapak perhimpunan tcari kedudukan kelas lepas tuu duduk. Hihihi, dah duduk tu, mula la start ceramah tuu.
Aku dengar apa yang cikgu cakap tapi tak berapa faham. Huahua, bagus betul.
Dengar, dengar, dengar. Ceramah pun dah habis. Bila dah habis, cikgu penolong kanan HEM cakap sebelum balik bersalaman dengan cikgu cikgu. Pelajar perempuan salam cikgu perempuan. Pelajar lelaki salam cikgu lelaki. Lepas tuu, semua pelajar beratur untuk salam cikgu nak meminta maaf.
Tengah aku bersalaman dengan cikgu tuu, ada cikgu lama dan cikgu yang sekarang mengajar aku.
First cikgu Sains, aku salam tangan cikgu tuu dan cakap Selamat hari raya cikgu, Maaf Zahir dan Batin lepas tuu cikgu tanya aku yang aku dah baik belum ? Aku cakap dah baik dah. Then cikgu cakap baguslah, alhamdulilah. Boleh sambut raya tahun ni. Haha, aku pun jawab ha'ah. Kalau tak kena beraya kat hospital laa jawabnya. Kahkah xDD Bergurau senda kat situ.

Hmm, jalan lagi bersalaman dengan cikgu. Tengan salam tuu, jumpa cikgu Sains aku time mengajar aku time form 3. Aku pun cakap Selamat hari raya cikgu lepas tuu cikgu balas balik sambil menepuk bahu aku. Aku cuma membalas dengan senyuman je. Heee :)

Aku berjalan lagi sambung bersalam dengan cikgu. Bila dah nak sampai akhir tu, jumpa laaa cikgu BMI aku yang mengajar aku pada tahun ni. Cikgu Bahasa melayu tambahan. Dia ngajar kitaorang komsas.
Banyak woo kena ingat dan hafal. Komsas memang penting. Kadang kadang kalau aku exam tuu memikirkan pasal komsas. Kepala aku boleh jadi blurrr memikirkannya. Penat otak memusing. Hohoho, aku salam cikgu BMI aku dan aku cakap Selamat hari raya sambil toleh muka cikgu tu. Sekali tengok cikgu BMI aku dan aku terus cakap cikgu, saya nak minta maaf kalau ada terkasar bahasa. Halalkan ilmu yang berikan kepada saya. 
Lepas tuu, cikgu cakap ''Yelaaa, saya maafkan awak. Hihihi, gelak sakan aku kat situ. Lawakk ahhh xDD
Sebenarnya sebelum ni aku ada buat cikgu BMI aku marah. Sebab tu aku minta maaf kat cikgu tuu.
Hahaha, Okay lah. Sampai sini lah post aku.
Aku dah nak stop bercerita pasal kat sekolah ni. Tutup cerita.
Okay, Bubye, Assalammualaikum.


P/s : Baby, sorry. Syg takde kredit nak reply message biyy. Hmm, baby nak tahu tak. Syg pun rindu rindu sangat sangat kat biyy jugak. <3


P/s : Perlu ke dipulaukan ? Err, aku tahu laa berapa harini aku asyik tak datang sekolah sebab sakit sampai masuk hospital tapi perlu ke buat aku macam ni kawan ? Macam aku ni tak wujud je. Yelaaa, aku sedar aku ni siapa. Pergi mana mana kau lupakan aku. I know who i am. :'(




No comments: