kerja !



yo ! hai blogger ...
what up today ? everybody okeyy ..
lol ,, macam orang giler je ... xD
ehehe ,, okeyy ..
actually aku ade something nak cerita ..
nak tahu ape ?
urmmm ,, semalam aku datang tempat kerja ..
miss you tempat kerja dan semua orang yang situ ..
heheheeh ,, :DD
semalam kan aku datang kerja je semua sambut ..
makcik shila sambut aku , makcik sakdiah sambut aku dan makcik nyan ..
memang terharulah aku .. auuuwww ! >,<
aku jumpe dia orang , aku salam dulu sebelum tuh ..
hohoho ,, yang tak boleh blaanya ..
makcik shila boleh cakap yang anak angkat aku harinie datang ...
hehehe ,, apewlaa.. malunya .. ^,^
jumpe kak baby yang tembam tuhh .. hehehe ,, comel ..
then lepas jumpe dia orang aku kemas kemas lah meja depan ..
sebelum tuhh makcik sakdiah suruh sarapan dulu ..
aku sarapan lah .. eheheh ,, kenyang walaupun just makan kuih je ...
huhuhuhu .. T_T
lepas makan ,, aku duduk duduk kejap ..
buat homework sambil tuhhh ...
aku bawak homework aku pergi kerja ..
eheh ,, kalau ada mase free , aku buat sambil sambil tuhh ..
hurmmm ,, mase tengah buat homework tuhh tetibe ada orang tepuk bahu aku ...
tapi mulutnya tak bersuara .. diam je ..
aku pun dah takut je nak pandang belakang ... takut !
errrr ,, sekali aku pandang belakang ..
chacha bersuara .. akak !
hahaha ,, aku senyum je .. :)
ya allah ! buat suspan je chacha nie .. zzz~ =,=
cuak ! ~,~
dah lah time tuhh sorang sorang je ... tengah buat homework pulak tu
ape lah chacha , buat aku terkejut je ...
aku pon senyum jelah dengan hati yang macam tak sedap je tadi
nasib baik lah chacha ... kalau orang lain ... errrr ,, hampeh ! 
chacha tegur aku ..
then kita orang berbual lah sekejap ..
sambil berbual tuhh ,, adelah tolong tolong sikit ...
hurmmm ,, tengah hari sikit ..
pelanggan dah mule ramai .. aku pun ambek lah order ...
ambek order segala bagi ..
hurmmm ,,, time aku tengah buat kerja ..
chacha tengah bace new paper .. 
chacha panggil aku ..
dia cakap ada cerita baru lah the movies ..
aku pun cakap yelah ..
title the movies tuhh The Lorax ..
hahaha ,, cerita kartun je tuhh . huhu 
nak tahu sebab ape chacha suke cerita tuhh ..
zzzzz ,, sebab ada salah seorang pelakon tuhh ..
latar belakang suara dia , suara taylor swift ..
chacha minat gila kat taylor swift ... 
lepas chacha cakap macam tuhh ,, aku pun sambung lah kerja aku ...
buat kerja , buat kerja ... lepas tuhh kemas ...
pelanggan pun semakin berkurangan ...
aku pun duduk duduk lah sekejap ..
berehat .. huh ! ==''
mase aku tengah berehat tuhh kan ,, tetibe chacha panggil ..
aku pun tanye lah ,, ade ape ?
chacha suruh ikut jugak ...
zzzz ,, nak tahu chacha nak cakap ape ?
dia cakap yang dia nak ajak aku tengok wayang ..
ha ,, aku pun terkejut gila ..
aku cakap tak nak ..
habis abg alif macam mana ?
kesiannya dia buat kerja sorang sorang ..
chacha cakap alah ,, tapelah ...
urmm ,, mule mule cadang chacha ajak aku tidur rumah dia ..
sebab tengok movies tuhh esok lah ..
mean hari nie lah ..
tapi aku takut kalau aku tak dapat tidur rumah dia ..
nanti dia tak dapat tengok ..
chacha ajak mak dia tapi mak dia tak nak ..
mak dia nak tengok movies pasal bunuhan tuhh ..
entah cerita ape entah ...
#ingat ingat lupa .. =,=''
hurmmm ,, kita orang bincang bincang jugak ..
akhirnya pergi jugak tengok wayang semalam ...
chacha nak sangat tengok ..
aku pun layan kan jela .. hukhuk 
kita orang tengok wayang kat square one sebab tempat kerja aku berdekatan dengan square one dan carefour .. so jalan kaki pun dah sampai lah .. :D
kita orang tengok wayang pukul 2.00 tapi dah jalan dulu sebelom tuhh ..
sebelum pukul dua , dah gerak pergi square one ...
kita orang beli ticket .. beli popcorn dan air ten lipton ...
air botol lipton je .. kihkihkih >,<
dah siap semua ...
aku dengan chacha tunggu giliran nak masuk ...
movies The Lorax dekat bilik number 5 ..
aku dengan chacha duduk kat depan sekali ..
B9 dengan B10 ...
start pukul 2.00 ... habis movies pukul 3.30 ...
dah habis tengok movies tuhh ..
kita orang jalan jalan sekejap ..
beli paparoti .. heheheh ..
suke suke ! >,<
lepas jalan jalan ... terus balik ...
bila dah sampai kedai ... sambung kerja balik ..
kerja , kerja , kerja ..
beberapa jam kemudian tetibe Ex adek angkat aku call ..
aku angkat lah .. berbual dengan dia .. hehehe .. fun ! ^,^
buat kerja sambil berbual dengan dia ..
errr ,, macam orang gila dah sebab aku cakap dengan dia gune earphone ...
orang tengok aku pun , dah lain macam je .. ape seyh ! malu !
hurmm ,, dah siap kerja ..
aku balik ... >,<
happy sangat hari nie .. hehehe ..
walaupun tak seberapa ...

okeyy lah ,, bubye ...
assalammualaikum ...

No comments: