merentas desa !



hai blogger !
ha ! hari ini aku nak cerita pasal merentas desa ...
hari ini sekolah aku buat perlawanan merentas desa ... hohoho ..
sebelum tuhh  aku nak cakap dulu ..
yang aku tak lari .. hwehwehwehh .. awesome kan !
ceyh ! ape yang awesome ?
tak menarik pon ..
errrr ,, korang nak tahu tak kenapa aku tak lari ..
okeyy ! aku jadi PC lah .. 
tahu tak ape tuhh  PC ?
zzzzz ,, PC tuhh maksudnya panggilan cemas ..
okeyy ,, dah ..
faham ?
urmmmm ,, kalau tak paham jugak ape maksud 
panggilan cemas tuhh tak tahu lah ...
diam-diam jela tak tahu tuhh .. hahaha .. xDD
hurmmm ,, aku story dari awal ea ..
ermmm ,, okeyy ..
mule-mule aku datang sekolah ..
dengan banggenya pakai baju T-shirt PBSM ..
ceyh ! hahahaha .. biasa .. >,<
aku datang then terus pergi tapak perhimpunan ..
mase aku tengah beratur kat tapak perhimpunan ..
semua orang tanya yang aku tak lari ...
wahh ! best lah kau tak lari ...
hahaha ,, aku cakap ..
aku lari lah ...
lepas korang lari , nanti aku lari jugak ..
I follow You .. hahahha .. ^o^
bodoh-bodoh je .. zzzz ..
hurmm ,, masih lagi kat tapak perhimpunan ..
cikgu bagi maklumat sikit then geraklah semua pelajar ke padang ...
kecuali budak-budak PC je tak pergi padang ..
terus pergi kantin then cari chek point masing-masing ...
dengar maklumat daripada cikgu PBSM pulak ..
#sikit je ...
hurmm ,, lepas dengar maklumat ..
semua PC start bergerak ...
ambek motor then pergi ke chek point masing-masing ...
chekpoint aku kat station 3 ...
aku dengan al-hidayah dan lagi sorang sape entah .. 
lelaki lagi sorang tuhh ...
hurmmm ,, dah sampai .. parking motor ..
hehehe ,.. tengok tak ada orang ...
main buaiyan kejap ...
hahaha ,,, gelak siot ..
dah lama tak main buaiyan ...
main lah kejap nie kan .. tak salah ... 
main, main , main ..
tetibe dah ada budak sampai ...
aku terus gerak ...
urmm ,, takot budak-budak merentas desa masok ke tempat larangan pulak ...
mase aku tengah jaga kan ...
budak-budak yang aku kenal semua dah sampai ..
lepas tuhh tegur aku ..
nak tahu tegur ape ?
zzzz ,, cakap nak air ...
aku pon cakap ,, tak boleh minom air .. maaf ...
then dia orang semua batah ,, alaaa ,, ape nie ..
kata PBSM ,, bagi lah air ...
dah nak pengsan nie .. cepat-cepat urrgent nie ...
errrr ,,, aku cakap dalam hati ...
urrgent apenye .. 
tak mati lagi kann ,, dan tak pengsan lagi kann ..
so jalan jela ...
paling kritikal pon jalan je ...
jangan bagi air ...
hurmmm ,, aku just bagi senyum je ..
senyum ,, tidak perlu berkata ape-ape .. 
huh ! sabar jelah .. 
nak cakap ape ? cakap lah ..
buat tak tahu jela ... 
#buat muke tak bersalah ...  =,=
urmmm ,, tunggu2 akhirnya dah habis pon tempat aku ..
mase dah nak habiskan tetibe cikgu panggil ..
ade budak patah kaki .. 
cikgu suruh bawak pergi sekolah ..
aku bawak lah pergi sekolah then tetibe kawan dia cakap dua orang tau ..
laaa ,, dia pon same ..
dua2 kaki sakit ...
aku cakap ,,, kau nanti ea ..
nanti aku panggil PC lagi ...
aku hantar sorang tuhh dulu sampai sekolah ..
lepas tuhh pusing balek ..
pusing balek je ,, tengok budaknya .. cikgu hantar naik kereta ..
lagi sorang al-hidayah hantar tapi pinjam motor PC budak lelaki tuhh ...
dah hantar .. settle ..
hurmmm ,,, dah settle .. aku dgn al-hidayah pergi jalan kejap ..
tengok budak merentas desa yang kat belakang ...
tengah-tengah tengok2 tuhh , nampak lah junaidah dengan aznee kat chekpoint dia orang ...
errr ,, kita orang pon ape lagi ..
terus singgah kat chekpoint dia orang ..
then berbual lah kejapp .. hohohoh ..
berbual , berbual , berbual ..
dah tak lagi .. start motor .. jalan ...
hehehe ,,, jalan-jalan .. sampai lah sekolah ...
sampai sekolah , ada budak kakinya tegang ..
kene urut kejap ..
betulkan urat dia yang mana tergalih ...
lepas urut , aku pergi kantin ..
hehehe ,, cari makanan ...
aku beli keropok lekor ...
lepas beli keropok lekor , aku pergi tapak perhimpunan untuk peryampaian hadiah ...
beratur then semua pelajar duduk ...
aku duduk sebelah ayu ..
aku lama aku .. hehehe .. kawan sepasukan ...
hurmm ,, penyampaian hadiah semua ..
akhir sekali kejohanan rumah sukan merentas desa ..
heyyy ! tuhh yang aku tak puas hati ...
pewhhh ! tahun nie panglima naik lagi ... 
panglima rumah sukan hijau ..
bentara turun .. tahun lepas bentara johan ... 
tahun nie tak pulak .. adoiii ! tak puas hati .. ggggrrrr !
hurmm ,, tapelah ..
tahun nie tak menang .. tahun depan ada lagi ..
chhaiyokkk bentara !!
bentara rumah sukan oren ... 
#dulu aku rumah sukan panglima , sekarang ditukarkan rumah sukan bentara pulak ...=,=
hurmmm ,, dah lah .. itu jela cerita pasal merentas desa tahun nie ...

okeyyy ! bubye ...
assalammualaikum ... 


No comments: