New Friend



Hai Blogger !
okay, harini aku nak cerita pasal semalam aku kerja.
huhh ! best gilaa ahh. baik baik aku tak ada semangat nak kerja terus ada semangat. hahaha
nak tahu sebab ape aku happy ? hoho, yela. semalam ada kakak piqah.
urmm, mula mula aku tak kenal sape dia. and and aku ingat dia tu piqah sebab muka dia dah nak hampir sama. bukan hampir sama. sama gilaa mukanya. 
aku nampak macam nak tegur je tapi bila aku tengok betul betul badan dia besar.
kalau badan piqah kecik. confused aku -,-'
akhirnya baru aku tahu yang tu akak piqah. orang panggil dia kak cik.
dia baik tau then dia banyak cakap. suke bercerita kot. hehe
ha, semalam kan aku kerja.
ehem, aku kerja macam biasa lah kan.
pergi kerja dalam pukul 8.30 sampai tempat kerja then dah sampai tempat kerja.
macam biasa lah. mulalah mengemas. tolong orang dapur.
dah siap semua tu. aku berehat  sekejap.
time tu belum bertegur lagi dengar kak cik. kakak piqah tu. aku diam jela. takut nak tegur.
aku senyum je. hewhew
tidak lama kemudian tetibe dia panggil aku. aku pun yahut lah.
errr, dalam hati aku macam mana pulak boleh tahu nama aku ni. ni mesti piqah cakap, makcik saadiah cakap or kak baby yang cakap. huhh ! pelik lah aku. :-/
urmm, lepas dia panggil tu. terus kitaorang jadi rapat.
kitaorang berbual bual. macam macam kitaorang bual. gossip pun ada. huahua
dah habis borak tu jadi bosan pulak.
tetibe kak cik ajak pergi carefour. aku tanya ada apa pergi carefour ?
kak cik cakap saje je nak jalan jalan. bosan lah.
ohhh, yela. aku on je tapi kak cik kena cakap kat makcik shila or makcik saadiah.
kak cik cakap okay, nanti aku cakap kat makcik saadiah. harhar
dah bincang macam tu tetibe chacha datang.
aku dengan kak cik ajaklah chacha pergi carefour sekali.
hewhew, kita orang ajak chacha. suka chacha. dia nak ikut lah tu.
dah siap plan macam tu. dalam pukul 12 lebih kitaoramh pergi carefour. best !
jalan jalan. sambil tu cari barang yang aku nak dan cari barang yang kak cik nak.
ha, ha, kitaorang ada amek gambar kat kedai baju kurung.
bukan baju kurung lah tapi contoh corak nak jadikan baju kurung. nak tengok ? kejap ea. 

okay, ni contoh contohnya.
orang kat atas tu lah chacha dengan kak cik.
mata spesies macam mata cina ^^,
atas tu kain bercorak porcodot putih dan hitam.

kalau yang ni pulak. kain bercorak porcodot hitam hitam biru dengan putih krim.

yang ni bercorak bunga. taktahu nak explainkan macam mana. haha

bunga jugak. -,-

same jugak corak berrbentuk bunga. tapi yang ni bercorak kecik dan sesuai untuk orang yang berbadan gemuk.

same jugak :D

corak bunga yang ni lain sikit. corak dia macam tak berapa kecik. tak berapa besar sangat.
jadi corak berbentuk sederhana. untuk sesiapa pun sesuai jugak.

porcodot putih.

corak bunga.



Okey, tu je cerita buat hari Sabtu semalam. Bosankan Cerita aku.*Yea, aku tahu*
Btw, aku dapat kawan baru. kak cik tu lah kawan baru. harhar
Dah ah, bye2
assalamualaikum



No comments: