Terbaik(Y)



Hai semua ! ni post yang kedua aku buat.
post aku yang kedua ni aku nak cerita pasal macam macam lah. 
hahaha, dalam satu masa happy gilaaa lah aku xDD
hmm, balik sekolah. aku terus siap siap nak pergi yong peng.
aku amek kawan aku kejap lepastu siap siap gerak pergi sana.
dia nak jumpa aku so dia bagi masa yang selalu ditetapkan time kitaorang jumpa.
time on the way nak pergi sana. aku message dia. aku cakap aku dah gerak nak pergi sana. jangan tidur pulak. belum belum aku dah cakap dulu sebelum dia tidur. dah faham sangat denga perangai dia.
aku dah rindu gilaa gilaa kat dia tapi sampai sana tak dapat jumpa pun. 
hmm, dia tidur. penat sangat kot dia. sebab tu tak dapat jumpa.
Erm, aku cerita dari mula lah ea.
dalam 1 lebih gerak pergi sana. sampai sana dalam 2 lebih gitu.
dah sampai sana, aku pergi dataran hantar kawan aku kat pakwe kawan aku tu.
dah hantar tu, aku terus pergi rumah dia.
sampai rumah dia tetibe terserempak dengan mak dia kat taman tu jugak.
woo ! cuak gilaa lah time tu aku.
huhh ! aku pergi depan rumah dia.
aku beri salam banyak kali tapi takde orang yahut pun.
geramnya aku. dah faham sangat dengan perangai. mesti dia tidur.
hmm, sabar jelaaa. dia tidur, aku call kawan aku yang tadi.
aku tanya dia kat mana ? dia cakap kat KFC. dia suruh aku pergi KFC. 
Err, aku mana lah pandai nak lalu jalan besar. kecut perut aku lalu jalan besar dohh. kenderaan banyak. haishh, aku cakap kat kawan aku tu suruh pakwe kau datang sini. tunjuk aku jalan. 
aku takut pergi sorang sorang lah.
then pakwe dia datang lah. tunjuk kan aku jalan. bukan naik motor sama ea.
berbeza naik motor. aku cuma follow dia dari belakang je.
dah sampai KFC, order lah ayam kan. hewhew
sedap wehh aku makan. kenyang gilaaa gilaaa.
sambil aku makan tu, aku tengok tengok jam sekali dan tengok phone. takut takut dia call aku pulak.
Err, kenyang gilaa aku makan ayam KFC.
dah kenyang tu, aku pergi rumah dia balik. 
aku beri salam 3 kali still takde orang yang jawab.
tidak beberapa minit kemudian tetibe mak dia balik kerja.
wahhh ! aku dah cuak 1000 kali ganda kat situ. rasa nak blaaa macam tu je tapi nanti mak dia cakap ape pulak kan so tunggu jela mak dia keluar kereta.
mak dia keluar kereta. mak dia tanya aku ''kenapa uda tidur ea ?''
aku cakap entah lah. maknya nak bukak pintu tapi kunci pintu lepastu maknya amek kunci kereta bukak pintu. mase mak dia nak amek kunci kereta, aku tegur lah mak dia. aku tanya baru balik kerja ea ?
mak dia cakap ha'ah baru balik. sebenarnya sebelum ni aku dengan mak dia memang dah jumpa cuma aku rasa takut nak jumpa mak dia lagi tapi mak dia rilex je. aku yang takut.
 dah bukak pintu, maknya kejut dia.
aku tunggu kat luar.
mak dia kejut dia. aku dengar suara dia yang tengah mamai mamai tu.
lepastu mak dia tanya yang dia nak bangun ke tak ?
dia cakap yang dia taknak bangun. 
lepas dia cakap macam tu. mak dia keluar balik.
mak dia cakap ''uda taknak bangun''.
dia memang macam tu. kalau dah tidur. taknak bangun. tidur mati dia.
mak dia cakap kat aku suruh call uda. aku cakap uda off kan phone then mak dia cakap ohh, phone dia takde batery lah tu. aku cakap ohh, tapelah kalau macam tu. aku dah faham sangat dengan perangai dia.
hahaha, dia memang macam tu. tape, aku faham.
lepastu aku blaaa. aku pergi jalan jalan dengan kawan aku dan pakwe dia lah.
berbual bual lepastu tetibe pakwe dia call bekas pakwe kawan aku yang dulu.
kawan aku tu dulu namanya ema tapi sekarang  aku taktahu orangnya kat mana sekarang.
Ish, ape seyh, yang kau call pais tu apehal ?
pakwe kawan aku tu cakap tapelah, nanti kau ada kawan.
aku cakap hmm, takpayah lah.
budak tu cakap tapelah, sekurang kurangnya kau ada kawan.
hmm, aku terus diam. dzzzz, yelaaa.
pais datang naik basikal jadi aku pun pinjam lah basikal dia.
aku nak basikal Fixie. best tau tapi aku aku sakit kaki asyik mengayuh je.
jalan jalan dengan pais. aku naik basikal pais. pais naik motor aku.
pais ada bawak kawan dia tu sekali.
kawan dia tu naik basikal so aku ada geng berbasikal. hahaha
tiga orang jalan jalan. huhu
syok tau. jalan jalan time tengah hujan. happy gilaaa time tu.
tengah jalan jalan tu, hujan makin lebat pulak.
aku dengan pais cari tempat teduh. 
cari pondok kat taman tu. 
cari cari cari, akhirnya jumpa pun.
dah jumpa tu. berehat kat situ kejap.
penat dah kaki ni mengayuh. huhu
tak lama kemudian, tetibe pakwe kawan aku tu call. dia tanya kat kat mana ?
aku cakap kat taman blaaa blaaa. *tak perlu tahu*
then dia datang dengan bawak ayam percik. bafak ahh ! aku masih kenyang lagi makan ayam KFC.
aku sumbatkan lagi dengam ayam percik. gilaaa lah kau ni makan ayam je.
gemuk aku jadinya. Dzzz, aku dah gemuk so jangan lah gemuk badan aku lagi. 
haish, dah lah kawan kawan aku cakap aku bantot sebab pendek.
macam S*** lah korang ni. kecewa aku. hmm
aku tak bantot lah. aku tinggi lepastu kawan kawan aku cakap haish, kau ni ! dah bantot, bantot jelaa.
Err, aku terus diam. tidak berkata apa apa lagi :<  *sedih* aku terima seadanya.
aku tak makan pun ayam percik tu. aku makan sikit je.
perut aku dah terlebih kenyang gilaa. dah tak boleh makan lagi. kang, ada jugak aku muntah kat situ jugak.
hmm, aku minum air je. pais dengan kawan dia dah blaaa so yang tinggal aku, kawan aku dengan pakwe kawan aku tu.
pakwe kawan aku tu makan ayam percik. tak kenyang kenyang lagi. perut tong sampah ape ? dzz, tong sampah pun penuh lah kalau di isi. kahkah xDD
tunggu pakwe kawan aku tu makan, lama siot makan.
lepas budak tu makan. kitaorang pergi jalan jalan lagi.
dah puas jalan jalan dalam pukul 6 lebih kitaorang balik rumah.
huahua,  gilaaa cool aku time tu.
kenyang kenyang gilaaa time tu. malam aku tak makan lagi.
hewhew, hari yang paling best time tu even time tu aku tak dapat jumpa dia tapi esoknya dapat.
dia call aku malam malam buta. 
borak borak kejap lepastu dia tanya tadi ''kau terus balik ke ?''
aku cakap ha'ah tapi padahal tak pun. aku taknak buat dia marah jadi aku terpaksa tipu. *sorry*
lepastu dia cakap nak jumpa esok. datang macam biasa. jangan lambat.
hmm, aku cakap yelaaa. aku cakap dengan dia.
aku baru tadi nak marah marah kau. nak maki hamun kau. tapi nasib baik aku tak maki kau.
dzzz, aku belum habis cakap lagi. dia cakap haa, cepat lah maki aku. cepat !
Err, aku cakap taknak lah. mungkin kau penat kot time tu sebab tu kau taknak bangun. tapela.
dzzz, dia cakap ha'ah, aku memang penat time tu. seharian aku tak tidur.
aku cakap ohh, memang patutlah, tapelah.
dia pulak boleh ketawa. haish, dia ni kann. huhh 
hmm, okay lah, dah habis cerita aku.
nanti aku bercerita lagi ea.
Bye, Assalamualaikum :)








No comments: